Ghid ajutator chirii Anaf 2016
GHIDUL FISCAL AL CONTRIBUABILILOR PERSOANE FIZICE CARE REALIZEAZĂ VENITURI DIN CEDAREA FOLOSINŢEI BUNURILOR
Iesind in intampinarea cerintelor clientilor nostri, in randurile de mai jos, gasiti cele mai noi update-uri de la ANAF privind contractele de inchiriere si impozitele aferente acestora. Astfel in atasament gasiti documetul integral publicat de ANAF. Pe scurt, proprietarii ce obtin venituri din chirii, trebuie sa cunoasca urmatoarele:
– Au obligativitatea de a inscrie contractul de inchiriere in maxim 30 de zile de la data semnari intre parti.
– Odata cu acesta se intocmeste si declaratia 220 – in baza careia se va calcula impozitul
– Contractul va fi intregistrat de catre fiecare coproprietar fiecare la administratia financiara in raza careia se afla resedinta acestuia
– Plata impozitului se face de regula in 4 transe trimestriale communicate de catre administratia financiara.
– Important: daca un chirias reziliaza contractul de inchiriere mai devreme, este necesara anuntarea acestui lucru la administratia financiara pentru a fi ajustata durata contractului si acolo,
Documente necesare pentru contractul de inchiriere:
– Titlu de proprietate
– Act de identitate
– Formular 220
– Certificat energetic
– Acord asociatie de locatari (dupa caz)
– Act identitate chirias (PF) si/sau copie statut si certificat inmatriculare (SC
Mai multe detalii puteti afla descarcand
GHIDUL FISCAL
sau telefonic la 0728.896.553